17 maj 2009

What about what's good and what's true from those days?

Jag har kommit på att mitt liv är för jävla bra.
Allting går som det ska, och för en gångs skull står saker inte bara still, utan det rör sig med en jävla fart.
Jag har samlat ihop tillräckligt med poäng för att komma in på gymnasiet jag vill in på, jag har tillgång att springa runt och leka med ett en vecka gammalt föl precis när jag vill.
Dessutom har jag en pojkvän som jag snart firar 5 månader med.
Jag har börjat övningsköra (äntligen), och tappar i vikt som jag ska.

Någon lär bli lagom glad över att jag mår bra.

Men för att inte allt ska bli så jävla färgglatt, fluffigt och hemskt så ska jag nämna att jag den 27:e har tid hos en psykiatriker (hej och hå, lär mig stava) som ska ta reda på vad som är fel på mig. Timmar hos psykologer och 9 år av självmordstankar är vad som krävs för att någon ska inse att det här inte är någon tonårsperiod.

För övrigt avslöjade ett samtal med min mamma häromdagen en del hemska grejer jag inte hade en aning om.
Något jag visste var att jag var död i 30 sekunder när jag var 3 år pga att jag nästa drunknade men min bror räddade livet på mig.
Något jag INTE visste var att när jag fyllde 3 fram tills dess att vi flyttade ifrån England ett halvår senare hade vi en barnvakt som slog mig och även slängde mig nerför en trappa (nej, mina föräldrar var självklart inga sadister som visste om detta när det hände och ändå lät honom jobba kvar, det är information som har kommit fram senare av någon anledning). Det jag visste var att jag hade en barnvakt jag hade hatat och alltid gömde mig under sängen när han kom. Något sånt hade man ju väntat sig att man kom ihåg, men det är någonting jag har gömt undan för mig själv och förträngt.
Mina småbarns år har tydligen inte varit så strålande som jag har trott.

27 kommentarer:

vildhjaerta sa...

Hey, jag har inget emot att du mår bra. Jag tillåter till och med mig själv at bli glad över att saker går som de ska för dig. Jag har något emot att vi har saker att prata om, och att du inte vill det. Så om du känner för att begrava våra stridsyxor and smoke some peace pipe (inte bokstavligt, ofc xD) så vet du vart jag finns.

Det skulle göra mig väldigt lättad.

MEDIA-WHORE sa...

Det var faktist visserligen inte dig jag menade med den komentaren. men känner du dig träffad så sure.

Vi har ingenting alls att prata om, du såg och du komenterade bilden som var allt jag hade att säga om saken. jag förstår inte vad du vill veta.

vildhjaerta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
vildhjaerta sa...

Haha, okej, sry isf. Tänkte mest på valet av titel, den låten.

Det har vi nog, men anser du att vi inte har det så får väl saker och ting fortsätta vara så här. Och det känns inte riktigt bra.

Men vill du bara lyssna på mig så kan jag förklara för dig vad det är jag vill veta, och sen ta ställning till om du tycker det är värt att lägga tid på.

MEDIA-WHORE sa...

Jag har inte sagt någonting; varsågod att säga vad du vill ha reda på istället för att slösa en massa tid på att förklara varför du vill ha reda på det.

MEDIA-WHORE sa...

(hade du dessutom läst hela inlägget så hade du kanske förstått varför jag valde just den raden)

vildhjaerta sa...

Och hur hade du tänkt att det skulle gå till när du väldigt framgångsrikt eliminerat alla sätt jag kan konversera med dig? :P

MEDIA-WHORE sa...

åhå, GLÖM att du ska lyckas få det till en sån där "blocka upp mig"-grej.
konversation via bloggkomentarer går alldeles utmärkt.

vildhjaerta sa...

Haha, det var kanske inte riktigt vad jag var ute efter. Men det hade varit smidigare, du är ju inte direkt tvingad till att lyssna och kan när som helst röra pekaren några centimeter och klicka "blocka" ^__^

(jag läste hela inlägget btw o.O)

MEDIA-WHORE sa...

Om du inte har märkt det så är vad du väntar dig inte högsta prioritet hos mig för tillfället.
Vad är det du vill säga som du inte kan säga här?
Du kan lika gärna skriva det där det syns, och stå för det du säger.

vildhjaerta sa...

Haha, jo, nog har jag märkt det xD

Jag står för det jag säger, men jag föredrar att få svar lite snabbare. Men nevermind, vill du inte så kan jag inte göra så mkt åt det. Ändrar du dig så kan du min adress : >

MEDIA-WHORE sa...

Jag anser att jag svarar ganska snabbt här. Det här ser i mina ögon ut som något av dina knep för att hålla kontakten igen.
För att vara så angelägen om att reda ut saker så är det förvånansvärt lite som hindrar dig.

vildhjaerta sa...

Jag är inte intresserad av att hålla nån kontakt annat än under den stunden det tar för mig att få lite svar och få klarhet i lite saker. Det skulle jag aldrig orka med, and you know it ^^

Nja, angelägen, det är väl bara det att det ligger och gnager på en, och man gärna vill lämna det där det hör hemma - i det förflutna.

MEDIA-WHORE sa...

det hindrar dig knappast att ha kontakt med Marlene, trots pojken.

Om du nu vill lämna det i det förflutna hänger jag inte med i varför du så jävla envetet ska hålla på och dra upp det hela tiden.
Vill du reda ut det så varsågod; bloggen står fri. Någon annan möjlighet får du inte. My way or no way.

vildhjaerta sa...

Vi har inte så mycket kontakt direkt, och det är min fulla övertygelse att du inte ens önskar ha någon sorts kontakt med mig, am I right?

Okej, det känns inte så bekvämt, så jag får säga pass där xD

MEDIA-WHORE sa...

BINGO! Helt rätt, nej det vill jag inte.

Your choice, men kan du inte kläcka ur dig vad du vill ha reda på nu så vet du någon som blir förbannad nästa gång du drar upp det.

vildhjaerta sa...

Dåså! ^^

Du får bli hur förbannad du vill, men kan du inte göra en så enkel sak som att prata om det på ett ställe där vi kan ta det privat så har du ingen rätt att bli det o__O

MEDIA-WHORE sa...

Det är du som har problem med att säga det du vill öppet.
Det är ju jag som har gjort fel, då förstår jag inte vad du behöver oroa dig för.

Det faktum att du är så depserat att få tala avskilt får mig bara mer och mer övertygad om att du endast vill kunna ha kontakt med mig.
Du kan tjata hur mycket du vill, men den här gången ger jag inte efter för övertalnings försök.

vildhjaerta sa...

Uh, har du läst vad jag skrivit? Jag vill INTE, jag upprepar, INTE, ha mer kontakt med dig än vad som krävs för att få klarhet i saker. Och hur lång tid det tar är upp till dig och hur fort du kan svara på saker, vilket troligen inte tar mer än en halvtimme.

Så nåt "försök" att ta upp kontakten med dig igen är det inte. Och jag oroar mig inte för något, däremot anser jag att det här inte rör någon annan än just oss två.

(jag ska skriva in ordet "fiskpringa" för att verifiera inlägget btw o.O)

MEDIA-WHORE sa...

Så du tror, på fullt allvar, att folk har så otroligt lite liv att dom läser igenom hela konversationen bara för kul skull?Alla är inte så intresserade av ditt liv Sid, och framför allt inte av mitt.
När vi har löst det, så är du välkommen att ta bort alla dina inlägg så kan jag ta bort alla mina. Nema problema, men jag blockar INTE upp dig.

vildhjaerta sa...

Okay, då har vi inte kommit nånvart, som vanligt xD

Säg till om du mot förmodan ändrar dig :3

MEDIA-WHORE sa...

Ingen risk.

vildhjaerta sa...

Har du tid över någon dag kan jag ringa dig, men det kanske du inte heller vågar?

MEDIA-WHORE sa...

Det handlar inte om vad jag vågar eller inte, säger jag att jag inte vill prata med dig så är det för att jag inte vill.

Du är inte längre en del av mitt liv, och är inte planerat att bli det heller, om det så bara är för en minut.

vildhjaerta sa...

Då ska du ju inte heller klaga när jag försöker få svar. Och det tänker jag inte sluta med förrän jag fått det :3

MEDIA-WHORE sa...

Jag klagar precis hur mycket jag vill, för du är medveten om att du får en anmälan på dig om du inte kan lära dig att låta mig vara.

vildhjaerta sa...

Bwaah, den berömda Tina Persson-envisheten ;P Du borde finna ett sätt att förpacka den i tabletter eller något, du skulle bli rik xD

Men ah... vi märker vad som händer. Vit flagg från min sida, tills vidare :P