12 maj 2009

En flicka som är stark


(Jag tycker om min kamera)


Nu, nu är jag så jävla förbannad att jag vill slänga någonting i väggen, gå och hämta det, och slänga det i väggen igen.
Mina lärare har jättekul åt att i ena stunden säga till mig att jag får det och detta betyget om jag gör det och det.
När jag 4 dagar senare frågar dom VAD det är jag ska göra mer exakt
så finns det helt plötsligt ingenting jag kan göra för att få det betyget. Och när man sen frågar dom varför dom sa det från första början så har dom aldrig sagt det utan "det är ett rykte bland eleverna att man får det om man gör så".

Jag ska börja spela in det folk säger till mig, just för sånna här tillfällen.
För att ingen ska komma och säga till mig sen att dom inte alls har sagt något sådant.
Jag har bättre minne än dom flesta tror.

1 kommentar:

Angelica sa...

Fråga din lärare vad som krävs för att du skall få det och det betyget, anteckna det han eller hon säger, be sedan denne skriva under. :) Därefter måste du få det betyget om du gör vad som står på papperet. :D