16 oktober 2008

Fröken Blåjeans

Fröken Blåjeansär så full av kraft
din vilja går att ta på
och när jag ser in i dina ögon
ser jag någon som lyckas.

"Jag vill veta" säger hon
och jag pratar
om du vill
men jag är rädd

för mina ord är inte vackra
och det finns sidor av mig som du aldrig sett.
Det är otäckt
på platsen under min hud
och det kan bo monster
i mina ögon.


Och sisådär mysigt startar vi upp bloggen med delar av en relativt nybliven dikt.
För nu blev det myckte lättare att kunna säga;
"ja, föresten! Jag ska tävla i Poetry Slam imorgon."
För det, är precis vad jag ska göra.
Blev uppringd av en som vanligt lika glad Essa som gärna meddelar mig om att jag är speciellt efterfrågad på morgondagens tävling.
Så önska mig lycka till nu!

Tanken är nu att jag ska försöka skriva här iaf minst en gång i veckan.
And let's make things clear; Jag bloggar för min skull och inte för någon annans.
Så några mysiga små smink och underhållingstips lär inte existera här.
If you don't like it, don't read it.


-/ Tina

1 kommentar:

Anonym sa...

ah, du fixade en blogg här istället^^
how come? ska anyway bli väldigt intressant att följa^^
Lycka till imorn, känns verkligen tråkigt att inte få se :(
:*